Manaki Brothers

Моќните жени на „Манаки“: Бојана Андриќ

Бојана Андриќ е една од најистакнатите српски кинематограферки, која повеќе од две децении неуморно работи врз збогатување на српската филмска и телевизиска продукција со значајни и впечатливи остварувања.

Родена е 1983 година и дипломира на Катедрата за филм и ТВкамера при Академијата за уметности во Белград во 2007 година.

„Мојот професор, кој има работено на 70 филмови, виде дека мојата енергија е комплетно внесена во филмот. Јас му кажав дека филмот е мојот живот и дека тоа е мојата определба“, истакна Андриќ додека учествуваше на трибината „Гласови што дават сила“ на 44-тото издание на Интернационалниот фестивал на филмска камера „Браќа Манаки“. Потпретседателка е на Српското друштво на кинематографери САС.

Ко-потпретседателка е на Меѓународната федерација на кинематографери ИМАГО. Составен дел е од Комитетот за диверзитет и инклузивност на ИМАГО и полноправна членка на Техничкиот комитет на ИМАГО, ИТЦ.

Нејзиното досегашно портфолио вбројува разновидни остварувања од сите можни филмски, видео и ТВформати. Од играните филмови може да се издвојат: комедијата „Малиот Буда“ / „Mali Budo“ (2014), акционата мелодрама со комични сцени „Есенски самураи“ / „Jesen samuraja“ (2016), филмот за созревање „Сечи“ / „REŽI“ (2019), трилерот „Во потрага по дивјаците“ / „Trag divljači“ (2022), а моментално работи врз психолошкиот трилер „Следи ме“ и врз екранизацијата на романот „Излет“ од 1957 година.

Обемен е бројот на епизоди од телевизиските серии кои ги има снимено, односно има работено врз повеќе од 370 епизоди од богатата српска телевизиска продукција, на семејната мелодрама „Погрешен човек“ / „Pogresan covjek“ помеѓу 2018 и 2019 година, криминалистичката „Убијците на татко ми“ / „Ubice mog oca“ (2020), мистериозната мелодрама „Бележникот на професорот Мишковиќ“ / „Beleznica profesora Miskovica“ (2021), тинејџерската „Во клинч“ / „U klincu“ (2022) и комичната драма „Сонце мајкино“ / „Sunce mamino“ (2023).

Искуството во документаристиката го стекнува најпрвин преку снимањето на српската итерација на ‘реалити’ серијалот „Преживеан“ / „Survivor, потоа на документарната ТВ-серија „ЕР“ / „ER“. Пет години работи на програмата „РХП“ и снима документарни филмови за VICE во Србија. Оваа година таа работи и врз документарниот филм „Сонувачки“ / „Sanjalice“, филм за првиот женски југословенски рокенрол-бенд од средината на 60-тите години на минатиот век.       

Учествувала на бројни професионални панели и семинари на ИФФК „Браќа Манаки, Camerimage, Oslo Cine Digital Conference, Paris Microsalon, Madrid Microsalon“ и на останати филмски фестивали.

На трибината „Гласови што дават сила“, Бојана Андриќ истакна дека статистиката за бројот на балканските кинематограферки е сиромашна, односно во денешните независни држави, кои произлегоа од земјите во поранешна Југославија, во Словенија нема ниту една кинематограферка, во Хрватска има една која работи во странство, во Босна и Херцеговина има две жени кои се телевизиски кинематограферки, во Србија има четири, а во Македонија има две кои не работат како кинематограферки на долги филмови. 

На минатогодишното издание на ИФФК „Браќа Манаки“, Андриќ одржа презентација под името „Осветлување на сет“, поддржана од Arri.

Scroll to Top