Camera 300
Во филмовите избрани во годинешната програмата „Камера 300“, се обидовме да вклучиме дела со висока естетска вредност, дела што ќе ѝ се допаднат на широката публика, но и на оние гледачи што претпочитаат извонредност во уметничкиот пристап на филмските автори.
Особено ни е драго што во главната програма имаме неколку филма што ја одбележаа годината што измина од одржувањето на претходното 45-то издание на ИФФК „Браќа Манаки“, не само поради наградите што ги добија на светско ниво туку и по големото визуелно мајсторство на кинематографите што ги потпишаа овие прекрасни дела.
Програмата „Камера 300“ на 46-тото издание ИФФК „Браќа Манаки“ се состои од единаесет долгометражни играни филмови, од кои повеќето имале свои премиери на големите филмски фестивали во Венеција, Торонто, Санденс, Берлин, Кан и Карлови Вари.
Филмовите претежно се креативни остварувања на режисери, кои истовремено се и сценаристи, а за четворица од нив ова се дебитантски долгометражни играни филмови. Еден од нив е и Витаутас Каткус, потпишан и како режисер и како кинематографер на филмот „ПОСЕТИТЕЛ“.
Оваа година во програмата „Камера 300“ повторно ни гостуваат Виржини Сен Мартан, која веќе двапати била добитничка на „Сребрена камера 300“ на ИФФК „Браќа Манаки“ – во 2007 година за филмот „ЈАС СУМ ОД ТИТОВ ВЕЛЕС“ и во 2013 година за „ТАНГО ЛИБРЕ“ – и Наум Доксевски, кој претходно учествуваше на 42-то издание на ИФФК„ Браќа Манаки“ со „СЕСТРИ“, и две години подоцна, со „ДОМАЌИНСТВО ЗА ПОЧЕТНИЦИ“, кога доби Посебно признание за кинематографска работа од страна на извонредното жири предводено од Питер Бижу и Дарија Д’Антонио.
Сигурен сум дека и оваа година жирито предводено од искусни кинематографери и реномирани личности од филмскиот свет ќе го препознаат големиот талент на мајсторите на занаетот и на кинематограферите чие време допрва доаѓа.
Слаѓан Пенев
In the lms selected for this year’s Camera 300 Programme, we tried to include works of high aesthetic value, works that would appeal to both broad audiences, but also to those viewers who prefer excellence in the artistic approach of lm auteurs.
We are especially pleased that in the main programme we have several lms that put their mark on the one-year period between the previous, 45th edition of the ICFF Manaki Brothers and this
latest edition, not only because of the awards and accolades they reaped across the world, but also because of the great visual mastery of the cinematographers signing these exceptional works.
The Camera 300 Programme of the 46th edition of the ICFF Manaki Brothers consists of eleven feature-length lms, most of which have had their premieres at the major lm festivals in Venice,
Toronto, Sundance, Berlin, Cannes and Karlovy Vary.
The lms are mainly creative endeavours by writer-directors, with four of them having their feature-length debut. One among them is Vytautas Katkus, who signs his lm THE VISITOR as both
director and cinematographer.
This year, the Camera 300 Program once again features Virginie Saint-Martin, who already won the Silver Camera 300 at the ICFF Manaki Brothers twice – once in 2007 for the lm I AM FROM TITOV
VELES and in 2013 for TANGO LIBRE. Another returnee is Naum Doksevski, who previously competed at the 42nd edition of the ICFF Manaki Brothers with SISTERS and then again two years
later, with HOUSEHOLD FOR BEGINNERS, for the cinematography of which he received a Special Mention from the outstanding jury led by Peter Bijou and Daria D’Antonio.
I am convinced that this year too, the jury led by experienced cinematographers and renowned gures from the cinema world will recognize the exquisite talent of the masters of the cra, as well the promising cinematographers whose time is yet to come.
Slagjan Penev

2025
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY

2024
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY

2024
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY

2024
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY
