Short Competition
Оваа година Меѓународната краткометражна програма носи смели гласови од целиот свет – Европа, Азија, Америка и Австралија. Од интимни семејни драми и социополитички алегории, до надреални соништа и кафкијански визии, програмата се движи меѓу колективните и личните борби – на граничен премин, во спа-центар што се менува ноќе или во тишината на едно распаднато семејство. Камерата преминува од непосредност и динамика во елегантна прецизност и строго контролирани кадри, од експресионистичко светло до натуралистички поглед. Селекција, пред сè, го истакнува значењето и моќта на краткометражниот филм како форма ослободена од строги конвенции, еднакво способна да ја преиспитува стварноста и да ги осветлува емоционалните пејзажи на нашето време – преку наративни, но и експериментални пристапи што ја прошируваат границата на кинематографското искуство.
Марија Апчевска – Петровска
Атанас Велковски
This year, the International Short Film Program brings bold voices from across the world – Europe, Asia, the Americas, and Australia. From intimate family dramas and socio-political allegories to surreal dreams and Kafkaesque visions, the program moves between collective and personal struggles – at a border crossing, in a spa that transforms by night, or in the silence of a fractured family. The camera moves from raw immediacy and dynamism to elegant precision and strictly controlled frames, from expressionistic light to a naturalistic gaze. This selection underscores the power and significance of the short film as a form liberated from strict conventions, equally capable of questioning reality and illuminating the emotional landscapes of our time – through narrative as well as experimental approaches that expand the boundaries of the cinematic experience.
Marija Apcevska – Petrovska
Atanas Velkovski
THe Juries

Марија Џиџева е филмска творец со повеќе од 25 години филмско искуство. Работи како сценаристка и режисерка на креативни документарци и играни филмови. Авторка е на „Списокот на Тони Манџа“, „Погледни го животот низ мои очи“, „Потрага по среќа“, „Некои други приказни“, „Втора шанса“, селектирани и наградувани на многубројни меѓународни филмски фестивали. Исто така, работи на телевизиски документарци и како филмска едукаторка предава на Филмската академија во Штип и води работилници за филмска писменост за деца и млади.
Marija Dzidzeva is a filmmaker with over 25 years of film experience. She works as a screenwriter and director of creative documentaries and feature films. Author of “Toni Mandza’s List”, “Look at Life through My Eyes”, “The Pursuit of Luck”, “Some Other Stories”, “Second Chance”, selected and awarded at various international film festivals. She also works in television documentaries and as a film educator, teaching at the Film Academy in Shtip and leading film literacy workshops for children and youth.

Марко Брдар е словенечки кинематографер, чија филмографија ги вклучува „Безбедно место“ (2022), „Високо сонце“ (2015) и „Татко“ (2010). Неговите дела се прикажани на најголемите меѓународни фестивали, меѓу кои Кан, Венеција и Берлин. Во 2018 година ја добива наградата на Прешереновиот фонд, највисокото национално признание на Словенија за уметнички дострели.
Marko Brdar is a Slovenian cinematographer whose credits include Safe Place (2022), The High Sun (2015), and Dad (2010). His work has been presented at major international festivals, including Cannes, Venice, and Berlin. In 2018, he received the Prešeren Fund Award, Slovenia’s highest national honor for artistic achievement.

Тудор Владимир Пандуру (р. 1989, Пјатра Неамц, Романија) е романски кинематографер што дипломирал на UNATC „И. Л. Карагиале“ во Букурешт. Дебитира со филмот „Матура“ (2016) на Кристијан Мунџиу, а потоа работи на наслови, како што се „Моето среќно семејство“ (2017), „Малмкројг“ (2020) на Кристи Пуиу, „Р. M.Н.“ (2022), „Метроним“ (2022) и „Тортата на претседателот“ (2025). Со меѓународна кариера, неговите филмови имаат премиери на најголемите фестивали, вклучувајќи ги Кан, Берлинале и Сан Себастијан. Особено „Тортата на претседателот“ ја добива престижната Caméra d’Or на Канскиот филмски фестивал во 2025 година.
Tudor Vladimir Panduru (b. 1989, Piatra Neamț, Romania) is a Romanian cinematographer and graduate of UNATC “I. L. Caragiale,” Bucharest. He debuted with Cristian Mungiu’s Graduation (2016) and has since worked on titles such as My Happy Family (2017), Cristi Puiu’s Malmkrog (2020), R.M.N. (2022), Metronom (2022), and The President’s Cake (2025). With an international career, his films have premiered at major festivals including Cannes, Berlinale, and San Sebastián. Notably, The President’s Cake won the prestigious Caméra d’Or at the 2025 Cannes Film Festival.
The Films

2025
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY

2024
СОДРЖИНА / STORY

2024
СОДРЖИНА / STORY

2024
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY

2024
СОДРЖИНА / STORY

2024
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY
