Bitola, 20-26.09.25

Mak Point Program

In the lms selected for this year’s Camera 300 Programme, we tried to include works of high aesthetic value, works that would appeal to both broad audiences, but also to those viewers who prefer excellence in the artistic approach of lm auteurs.

We are especially pleased that in the main programme we have several lms that put their mark on the one-year period between the previous, 45th edition of the ICFF Manaki Brothers and this
latest edition, not only because of the awards and accolades they reaped across the world, but also because of the great visual mastery of the cinematographers signing these exceptional works.

The Camera 300 Programme of the 46th edition of the ICFF Manaki Brothers consists of eleven feature-length lms, most of which have had their premieres at the major lm festivals in Venice,
Toronto, Sundance, Berlin, Cannes and Karlovy Vary.

The lms are mainly creative endeavours by writer-directors, with four of them having their feature-length debut. One among them is Vytautas Katkus, who signs his lm THE VISITOR as both
director and cinematographer.

This year, the Camera 300 Program once again features Virginie Saint-Martin, who already won the Silver Camera 300 at the ICFF Manaki Brothers twice – once in 2007 for the lm I AM FROM TITOV
VELES and in 2013 for TANGO LIBRE. Another returnee is Naum Doksevski, who previously competed at the 42nd edition of the ICFF Manaki Brothers with SISTERS and then again two years
later, with HOUSEHOLD FOR BEGINNERS, for the cinematography of which he received a Special Mention from the outstanding jury led by Peter Bijou and Daria D’Antonio.

I am convinced that this year too, the jury led by experienced cinematographers and renowned gures from the cinema world will recognize the exquisite talent of the masters of the cra, as well the promising cinematographers whose time is yet to come.

Slagjan Penev

За Ева
For Eva

2025

14'
С. Македонија
N. Macedonia
РЕЖИСЕР | DIRECTOR
Бојан Василев
|
Bojan Vasilev
КИНЕМАТОГРАФЕР | CINEMATOGRAPHER
Сашо Василев
|
Sasho Vasilev
УЛОГИ | CAST

СОДРЖИНА / STORY

Животот на седумнаесетгодишната Ева е во надолна линија. Живее во напнат дом, има нестабилно пријателство и љубов што веќе не ја прави да се чувствува безбедно. Кога открива дека е бремена, сè се распаѓа. Ја оптоваруваат срам, тишина и страв. Дали е уништена или само преобликувана? Додека бучавата расте и луѓето се оддалечуваат, Ева се соочува со вистината: како и дали ќе може да се спаси од својата избрзана одлука.
The life of seventeen-year-old Eva is going downhill. She lives in a tense home, has an unstable friendship, and a love that no longer makes her feel safe. When she discovers she is pregnant, everything falls apart. She is burdened by shame, silence, and fear. Is she destroyed, or simply reshaped? As the noise grows and people drift away, Eva faces the truth: how—and whether—she can save herself from her reckless decision.
ВЕТЕНА ЗЕМЈА
PROMISED LAND

2025

61'
С. Македонија
N. Macedonia
РЕЖИСЕР | DIRECTOR
Ќендрим Ријани
|
Kеndrim Rijani
КИНЕМАТОГРАФЕР | CINEMATOGRAPHER
Роберт Јанкулоски
|
Robert Jankulovski
УЛОГИ | CAST

СОДРЖИНА / STORY

Трогателен документарец кој прикажува еден помалку познат аспект од депортацијата на Евреите од Скопско во 1943 година. Филмот се базира врз историски податоци собрани од албански историчари, но во голема мера има фиктивна ориентација, бидејќи се занимава со уметничка реконструкција на вистински настани објавени во книгата: „Мојот живот под нацистичка окупација – Мемоари на Мими Камхи Ергас – Фараџи“.
A touching documentary that portrays a lesser-known aspect of the deportation of Jews from Skopje in 1943. The film is based on historical data collected by Albanian historians but is largely fictional in orientation, as it deals with an artistic reconstruction of real events published in the book My Life Under Nazi Occupation – Memoirs of Mimi Kamhi Ergas – Faraggi.
ПОСЛЕДНИОТ КАУБОЈ НА БАЛКАНОТ
THE LAST BALKAN COWBOY

2023

62'
С. Македонија
N. Macedonia
РЕЖИСЕР | DIRECTOR
Сабедин Алиу
|
Sabedin Aliu
КИНЕМАТОГРАФЕР | CINEMATOGRAPHER
Роберт Јанкулоски
|
Robert Jankulovski
УЛОГИ | CAST

СОДРЖИНА / STORY

Овој документарен филм со играни секвенци ни го открива животот и делото на Аљуш Муслиу, познат како Хари Џексон, кој си го сменил името и презимето во знак на почит кон вестерн-филмот. Негова примарна професија била фотографијата, а заработените пари ги вложил во снимање вестерн-филмови. За потребите на филмовите, самиот изготвувал костими, правел пушки, седла за коњите, се снаоѓал како знаел и умеел. Актери во филмовите биле негови пријатели, членови на семејството и Роми што глумеле Индијанци и Мексиканци. Снимил повеќе од 15 вестерн-филмови: „Борец за правда“, „Хари, одмазникот“ и други.
This documentary film with dramatized sequences reveals the life and work of Aljush Musliu, known as Harry Jackson, who changed his name as a tribute to the Western film genre. His primary profession was photography, and he invested the money he earned into making Western films. For the needs of the films, he made his own costumes, rifles, and saddles for the horses, and managed with whatever skills he had. The actors in his films were his friends, family members, and Roma people who played Indians and Mexicans. He shot more than 15 Western films, including Fighter for Justice, Harry the Avenger, and others.
ЛОТОС
LOTUS

2025

8'
С. Македонија
N. Macedonia
РЕЖИСЕР | DIRECTOR
Тадеа Павловска, Павел Кардалевски
|
Таdea Pavlovska, Pavel Kardalevski
КИНЕМАТОГРАФЕР | CINEMATOGRAPHER
Павел Кардалевски
|
Pavel Kardalevski
УЛОГИ | CAST

СОДРЖИНА / STORY

Девојка низ своите сеќавања повторно го оживува детството, облекувајќи делови од него како дел од себе. Секоја промена ја води поблиску до искрено соочување со себеси. Низ тоа патување се испреплетуваат немир и тишина, кревкост и сила. На крајот, таа открива дека мирот не се наоѓа во бегството, туку во прифаќањето.
A girl, through her memories, relives her childhood, wearing pieces of it as part of herself. Each transformation brings her closer to an honest confrontation with herself. Throughout this journey, restlessness and silence, fragility and strength intertwine. In the end, she discovers that peace is not found in escape, but in acceptance.
НАЧИНОТ НА ЧИПAН
THE WAY OF CHIPAN

2025

22'
С. Македонија
N. Macedonia
РЕЖИСЕР | DIRECTOR
Антонио Вељаноски
|
Antonio Veljanoski
КИНЕМАТОГРАФЕР | CINEMATOGRAPHER
Ема Вељаноска, Антонио Вељаноски
|
Ema Veljanoska, Antonio Veljanoski
УЛОГИ | CAST

СОДРЖИНА / STORY

Група млади архитекти, кои се борат за зачувуање на мондернистичката архитектура во Охрид, организираат настан во чест на познатиот архитект Борис Чипан. Меѓутоа, наидуваат на многу препреки.
A group of young architects, struggling to preserve the modernist architecture in Ohrid, organize an event in honor of the renowned architect Boris Chipan. However, they encounter numerous obstacles along the way
СИТЕ ГО ВИКААТ РЕЏО
EVERYBODY CALLS REDJO

2025

126'
С. Македонија
N. Macedonia
РЕЖИСЕР | DIRECTOR
Ибер Деари
|
Iber Deari
КИНЕМАТОГРАФЕР | CINEMATOGRAPHER
Дарио Секуловски
|
Dario Sekulovski
УЛОГИ | CAST

СОДРЖИНА / STORY

Во фиктовното село Слупково, од каде што сите заминуваат, Реџо останува и станува вистински херој. Филмот ги прикажува урнебесните незгоди на занаетчијата со златно срце, кој прифаќа чудни задачи за да го одржи местото во живот. Од поправање цевки што прокиснуваат, до чување добиток, неговите авантуристички, смели или ризични подвизи внесуваат хаос и смеа во животите на ексцентричните жители на Cлупково. Но вистинската пресметка доаѓа кога Реџо ќе ги вкрсти патиштата со Мифтар, жедниот за моќ и предизвикувач на проблеми.
In the fictional village of Slupkovo, from which everyone is leaving, Redjo stays behind and becomes a true hero. The film follows the hilarious misadventures of this big-hearted handyman who takes on odd jobs to keep the village alive. From fixing leaky pipes to herding livestock, his adventurous, daring, and sometimes risky exploits bring chaos and laughter to the lives of Slupkovo’s eccentric residents. But the real showdown comes when Redjo crosses paths with Miftar, a power-hungry troublemaker.
БАДНИКОВИ СВЕТИЛКИ
CHRISTMAS LIGHTS

2025

С. Македонија
N. Macedonia
РЕЖИСЕР | DIRECTOR
Ѓорѓи Лазов
|
Gjorgji Lazov
КИНЕМАТОГРАФЕР | CINEMATOGRAPHER
Никола Марковски
|
Nikola Markovski
УЛОГИ | CAST

СОДРЖИНА / STORY

Интимна семејна драма којашто ја раскажува приказната за комплексниот однос меѓу мајка и ќерка. Наративот добива неочекуван пресврт за време на божиќните празници, кога мајката објавува оглас во весник барајќи маж, со цел повторно да се омажи. Преку емотивна и комична перспектива, филмот истражува теми, како што се осаменоста, љубовта, почитта и разбирањето во едно семејство.
An intimate family drama that tells the story of the complex relationship between a mother and daughter. The narrative takes an unexpected turn during the Christmas holidays when the mother places a newspaper ad seeking a husband in order to remarry. Through an emotional and comedic lens, the film explores themes such as loneliness, love, respect, and understanding within a family.
17
17

2025

17'
С. Македонија
N. Macedonia
РЕЖИСЕР | DIRECTOR
Александар Несторовски
|
Аleksandar Nestorovski
КИНЕМАТОГРАФЕР | CINEMATOGRAPHER
Александар Несторовски, Ана Павловска
|
Аleksandar Nestorovski, Ana Pavlovska
УЛОГИ | CAST

СОДРЖИНА / STORY

Во филмот го следиме животот на главниот лик како го живее секој ден во своевидна монотонија, опкружен од ликови кои живеат други, исполнети животи и образуваат поразлични врски со околината од него.
In the film, we follow the life of the main character as he lives each day in a kind of monotony, surrounded by people who lead fulfilling lives and form different relationships with the world around them than he does.
ЖЕЛЕЗЕН ЗАМОК
IRON CASTLE

2025

105'
С. Македонија, Швајцарија, САД
N. Macedonia, Switzerland, USA
РЕЖИСЕР | DIRECTOR
Митко Панов
|
Mitko Panov
КИНЕМАТОГРАФЕР | CINEMATOGRAPHER
Митко Панов
|
Mitko Panov
УЛОГИ | CAST

СОДРЖИНА / STORY

Забавен хибриден филм, кој го доведува во прашање она што е „вистинско“ во приказната што започнува како документарец – за терапија за снимање филмови за психијатриски пациенти – а завршува како бајка, тестирајќи ја перцепцијата на гледачите низ целиот филм.
A playful hybrid film that questions what is ‘real’ in a story that begins as a documentary—about film therapy for psychiatric patients—and ends as a fairy tale, challenging the audience’s perception throughout the entire film.