Documentary Competition
Да се курира и да се претстави програма на современ документарен филм е сложен предизвик за секој фестивал. Да се направи тоа во нашиот сегашен момент може да изгледа, и најчесто се доживува, како речиси невозможна мисија.
Во корист на времето и просторот, ќе ги оставиме настрана прашањата што произлегуваат од самата документарна форма. Наместо тоа, да застанеме и да размислиме за прашањата што произлегуваат од општествените и политичките струи во кои не сме само сведоци, туку и протагоности. Времето низ кое минуваме и времето што го обликуваме, бараме поголема итност и одговор. Во ера кога истите екрани на кои гледаме филмови истовремено ни прикажуваат и најжестоките акти на насилство во историјата на човештвото, улогата на селекторите и кураторите не може да се сведе само на избор на филмови. Денешните документарни практики се многу повеќе од обично аудиовизуелно искуство, тие поставуваат теми и отвораат прашања: Кои приказни треба да се раскажат? Чии лица, места и гласови треба да ги видиме, да ги чуеме, да учиме од нив и да растеме со нив? Чии слики мораме да се осмелиме да ги погледнеме?
Програмата за документарна конкуренција на ИФФК „Браќа Манаки“ го собира она што многумина би го сметале за периферија: киното како жив простор што дише и ги документира тивките, често невидливи акти на опстанок. Кино што постојано ја преиспитува сопствената форма и ја преобликува во служба на животот, во служба на преживувањето.
Оваа година селекцијата обединува осум филма, родени на многу повеќе места од осум земји. Осум филма, кои со своите мали, посветени и великодушни кинематографски гестови отвораат цели светови и нè покануваат да зачекориме во нив.
Во време кога многумина од нас се обидуваат да го отфрлат светот онаков каков што е, секој од овие филмови ни нуди засолниште, место каде што можеме да чувствуваме, да гледаме, да живееме. И можеби, барем за миг, да го засакаме светот. Да го засакаме онаков каков што може да стане и онаков каков што може да се почувствува. А преку тоа да се засакаме себеси, за луѓето што можеме да бидеме за другите, за луѓето што можеме да бидеме за себе и за луѓето што сè уште имаме шанса да станеме.
Со огромна благодарност до секој автор што ни ја довери својата визија, ви ја претставуваме Програмата за документарни филмови на 46. Интернационален фестивал на филмската камера „Браќа Манаки“. Нека проекциите што следуваат нè поведат во светови што ќе нè разбудат.
Кумјана Новакова,
Селекторка
Curating and presenting a program of contemporary documentary cinema is a complex process for all festivals and cinema platforms, at any point of time. To present it in our current, contemporary moment, can feel, and it thus feels, most of the time, impossible.
In favour of time and space, I will skip the difficulties coming from the documentary form itself. I would rather take a tiny bit of space to remind about the difficulties coming from the social and political currents we are protagonists of. The times we witness and the times we contribute to, call for greater urgencies. In the context of witnessing on the very same devices where cinema resides the most violent acts in history of humanity so far, the role of the programmers and curators at the least goes beyond the form. Documentary cinematographic practices, in addition to the audiovisual experience, produce film subjects. Which are the subjects – themes, people, spaces, practices – that we need to share with, learn from, grow and get together with? Which and whose are the images we need to see?
The Documentary Competition programme of Manaki ICFF gathers what many would see peripheral: cinema as a living space of documenting the underrepresented small acts of survival. Cinema that turns into a space where form is constantly challenged and reinvented in order to serve life and survival.
This year’s selection brings together eight films from many more places than eight countries: we welcome eight films that in tiny, dedicated, generous cinematic and cinematographic acts bring and open up worlds.
In times when many of us are deeply involved in ways of rejecting the world as it is, we were generously offered by each one of the images shared with us shelters where we could feel, we could see, we could live and maybe we could for a tiny bit love the world. Love the world for what it could be, and for how it can feel. And love ourselves for the people we can be to others, for the people we can be to ourselves and for the people we can become.
Thanks to each and every filmmaker, we are honoured to share with you the Documentary Programme of the 46th Manaki Brothers International Cinematographers’ Film Festival.
Kumjana Novakova,
Programmer
THe Juries

Лара Вилaнова е кинематограферка што живее во Барселона. Мошне е позната по својата умешност да ги долови емоциите преку светлина, боја и композиција.Со богато искуство во филмот, рекламите и документарните проекти, таа се издвојува по својот уметнички и технички израз во создавањето уникатни филмски слики.
Lara Vilanova is a cinematographer based in Barcelona. She is widely recognized for her ability to capture emotions through light, color, and composition.
With an outstanding career in film, advertising, and documentary projects, she stands out for her artistic and technical approach to creating unique cinematic images.

Карла Црнчевиќ е драматург и филмски професионалец што ја истражува политиката на сликите и звукот низ различни формати и услови на работа. Нејзините филмови и видеопроекти се прикажувани и изложувани на голем број фестивали и простори. Таа е една од основачите на фестивалот Unseen – посветен на ревитализација на кинопросторите.
Karla Crnčević is dramaturgist and film worker exploring politics of images and sound through various formats and work conditions. Her films and video projects have been shown and exhibited widely.
She is one of the founders of Unseen festival – dealing with revitalization of cinema spaces.

РОБЕРТ ЈАНКУЛОСКИ е визуелен уметник и фотограф, основач на Македонскиот центар за фотографија. Неговиот примарен интерес е концептуалната фотографија, фотоинсталацијата, документарната и пејзажната фотографија, при што пејзажот го третира како документ на животната средина. Во моментот е редовен професор на Факултетот за филмски уметности при Меѓународниот универзитет „Европа Прима“ во Скопје.
ROBERT JANKULOSKI is an visual artist and photographer, founder of the Macedonian Centre for Photography. His primary interest is in conceptual photography, photo installation, documentary photography and landscape photography, landscape being understood as a document of the environment. Presently he is full professor at the Faculty of Film Arts at the International University “Europa Prima” in Skopje.
The Films

2025
СОДРЖИНА / STORY

2024
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY

2024
СОДРЖИНА / STORY

2025
СОДРЖИНА / STORY

2024
СОДРЖИНА / STORY
